mekanın sahibi

duymayan kaldıysa norm ender'den yeni nesil rapçilere gelen diss şarkısı.
adamı neredeyse hiçbir rapçi sevmiyor, kimle konuştuysam olmamış dedi ancak fena giydirmeyi ve gündeme oturmayı başarmıştır. klibinde bile cinselliğin bir tabu olarak kullanılmasına göndermede bulunan bu adam çok eski cinsiyetçi şarkıları ile eleştirilebilir ancak her kişinin yaptığı kötü işler var.
velhasıl kelam dalgasını güzel geçmiş, eğlenceli işler.


buram buram kalitesizlik kokan bir iş. şarkının sahibini tanımam etmem ama başkalarının üzerine basarak yükselmeye çalışan bir zavallı gibi görünüyor.
aşırı parlatılmış vasat bir parça olduğunu düşünüyorum. trap/rap müzik dediğimiz şeyi kabaca lirikler, beat ve sanatçının flowu (günümüzde sanatçının sesi de büyük önem kazanmış durumda) oluşturur. kabaca dedik ama aslında trap denen akımın fazla da bir numarası, derinlemesine incelenecek bir yönü bulunmuyor. neyse şarkıya geçelim bu şarkıyı arkadaşın şiddetli önerisiyle büyük beklenti içerisinde açtım. beatin piccolo/pan flüt gibi kısmı girince olmuş diye düşündüm içimden producer'ı
merak ettim. kendim de beat yapımı, müzik yapımıyla ilgilendiğim için özellikle producerlar ilgimi çeker, norm ender'in beati yaptığını gördüm. iyimiş adama baksana hem rapçi hem beatmaker dedim. beatte beğenmediğim kısım kickler oldu. sub kickler yerine keşke 808 instrumental baslar kullanılsaymış. daha tok ve oturaklı bir beat olurmuş bence. sonra sözler başladı katlanamadım o noktadan sonra fazla. sesini biraz burundan kullanıyor gibi geldi yakışmamış beate, şiveli kafiyeler ve ara ara "yatamam evde" gibi kısımlarda yaptığı yükselmeler çok irrite edici geldi. liriklere gelirsek yaptım krep, yedim wrap... çok basit sözler. diyeceksiniz ki piyasayı eleştiriyor, böyle eleştiriyi herkes yapar. "bebeler bebeler" falan demiş "keltoş babana koş" demiş de bunlar ne ki? o şarkıda geçen sözleri koyunca eleştiri mi yapmış oldun ya da adamın fiziksel özelliğinden bahsedince şarkıda. "polisler hep peşimizde bizim" ve "bizim tayfa rich, sizin tayfa bitch" güzel olmuş ama onlara laf yok :) mastering olarak da sıkıntılı bence tamamen kendi görüşüm çünkü bazı sözler tam anlaşılmıyor gibi geldi bana.
özetlersek;
beat: 8 - özgün çalışma, eksikler var.
flow: 6 - ciddi anlamda yorucu, bayıyor insanı. son verseler fena değil.
vokal: 4 - beatle uyumsuz (ton olarak değil) , çok çıplak ve yetersiz geldi ses.
lirik: 5 - yine 2.verse kurtarıyor biraz. orada da yine sonda batırıyor bence. gucci gang kullanmayın artık bir şeyle dalga geçmek için. çok saçma oluyor. hani şeyler vardır ya, sosyal medyada bir kelime ünlü olur her yerde onu söyleyen insanlar çıkar. gucci gang diyerek eleştirenler çoğaldı son yıllarda da. yeter artık herkes yapınca kötü oluyor.
norm zamanında cezaya sagoya diss atmış insandır. adamın olayı diss zaten. buna prim demek de yanlış. norm ıslık çalsa bile dinlenir.
onu bunu boş verin de ceza'nın fight kulüp düşüşü beni fazlaca üzdü :((
hadi feroya ayarsın saydırdın
ezhel e kılsın yardırdın
ceg diye bi eleman varmış bu diss sonrası tanıdım bu adamı aradan çekin hadi diyelim ona da ayarsın o da yalan oldu

mary jane’den ne istedin be adam? çocukcağız bi şarkı yaptı cezaya bağlandı yazık günah değil mi agsahhaha
islâmî versiyonu da çıkmış. *
evrime diss atmışlar, arada caner taslaman ve mehmet okuyan'a da laf sokmuşlar.



hepimizin aklındaki soru. neden? bunun dininize faydası ne?* modern hocalara laf atıp modern bir şarkıyı uyarlayıp tebliğ yapmak. cheers darlin'. parodi zannedip dinledim ama gerçeğin kendisinden daha iyi bir parodi olamadığı aklıma geldi.

içerik kuralları - iletişim