tanrı

bilinen evrenin yaratıcısı olduğu düşünülen varlık.tüm insanlık yok olsaydı kendisi için bir toz tanesinin yeri degişmiş bile olmazdı denilen varlık
varlığı inanmaya bağlı olan bir şey varlık değil,inanctan ibarettir.

çoğumuza göre (bkz: yanılgı )
bir cuma namazındaki vaaz sırasında varlığını sorguladığım ve inanmayı bıraktığım masal ürünü varlık.
ağaçla, gök cisimleri ile tanrının varlığını ispatlamaya çalışan çılgınlar da biraz neden oldu buna.
ölümün bile tanrıyı öldürecek olması gelir aklıma
(supernatural dean ve ölümün konuşmasından)
varlığı akılla ispatlanamayacak olan, bu nedenle iki tarafın (bkz: inananlar ve inanmayanlar) daima birbirini yiyeceği sonuçta kimsenin birbirini ikna edemeyeceği olgu. kalp işidir deyip susmak lazım.
sadi şirazi der ki;
bu alemde ağaçlarda ki her bir yaprak (gönül gözüyle bakabilenler için) koca birer marifetullah (allah'ı kalben bilme) divanıdır,
gafiller içinse tüm ağaçlar tek bir yaprak bile değildir.

yani kafamızı her çevirdiğimizde gördüğümüz binlerce sanatın sanatkarının olduğunu düşünüp, marifetullah'a ulaşabilmektir esas mesele. yoksa tıp okuyup barsak yüzey emilim alanının 200 m2 olduğunu, kalbin her kasılmada 3 milyon sodyum iyonu girişini, en harika vucut mühendisliğini görür 'hee güzelmiş' der geçersin...

değirmeni görüyorsun ya, onu çeviren suya da bak!
tozu toprağı havada gördün onu kaldıran rüzgara bak,
bir yazı gördün onu yazana bak...
gibi bişeyler diyor mevlana hz.
yani bak, gör ve kusursuz yaratıcıyı, eşi, ortağı, benzeri olmayanı, her türlü eksiklikten uzak olanı, hayal ötesi mükemmel olan yaratanı hisset diyor...
müslümanların allah diye hitap ettiği yüce yaratıcı.
o'nun için bir insanı yaratmakla tüm insanlığı yaratmak arasında bir fark yoktur,hiç bir şey o'na zor gelmez,ol der ve oluverir her şey. nasıl ki bir köy muhtarsız olmaz,bir iğne ustasız olmaz,bir harf katipsiz olmaz öyle de şu kainat kitabının ve memleketinin bir katibi ve muhtarı olmaması düşünülemez,işte o katip ve muhtar allah (c.c) dur.
  • /
  • 2

içerik kuralları - iletişim