türbanından saç fışkırtan kızlar

hayretle okuduğum entrylere sahip başlıktır.daha fazla aklı başında insanın tepki vermesini beklerken bu konuda ihtisas yapmış gibi sosyolojik çıkarımlara giderek linci yürütenler olmuş.

fakat ne denirse densin,islamda bu tür kurallar kadını korumak için gelmiştir ve kadının mahrem bölgelerini örtmesine yöneliktir.kaldı ki kuran-ı açıp baktığınızda nur suresi ve nisa suresinde bu konuya değinen ayetler mevcuttur.bu ayetlerde örtünmenin göğsü örtecek şekilde olması gerektiği belirtilmektedir.ancak yoruma açık örtü kelimesi kullanılmıştır bu durumda ben elbisemle örtünürüm sen saçlarını dahil ederek örtünürsün birinin diğerine bir üstünlüğü yoktur.
(bkz:kolaylaştırınız,zorlaştırmayınız)

ısrarla islamın farzı kılınarak kadınlara başlarını örtmelerine,saçlarını göstermemelerine veya sizin kaba deyişinizle türbanından saç fışkırtmamasına yönelik bir ayet bulabilen varsa göstersin yok gösteremiyorsa olmayan bir şey hakkında atıp tutmasın.

bir kadın isterse başını örter kahküllerini salar,isterse örtüsünü başına hiç örtmez mahrem yerlerini kapatacak şekilde giyinir bunların islami açıdan sakıncalı olduğunu gösteren en ufak kanıt bulamazsınız.bulduğunuz uydurma kanıtlar yeni farzlar yaratan tarikatlara ait değilse tabi.

ha isterse de başında kuş yuvası taşır öyle gezer veya islamın kurallarına uygun yaşamak istemeyen biridir istediği gibi giyinir sen onun keyfinin kahyası mısın veya inandığın dinde ahirette onun şefaatçisi misin?



edit: gelen eleştirilere yanıt olarak bu düzeltmeyi yapıyorum öncelikle bunu araştırmadım kendi yorumum budur şeklinde bir açıklamamı hatırlamıyorum.ayette kullanılan kelimeye kadar pek çok yorumu araştırdım lütfen kafanıza göre islama farz getirmeyin büyük konuşmayın arkadaşlar.bu konuda farklı görüş sunan islam alimleri vardır kaldı ki bu konuyu tartışmak için açmadım.öncesinde yazdığım gibi yoruma açık bir konudur,zaten tartışılan bir konudur bu benim doğru bulduğum görüştür sen farklı düşünebilirsin.ayrıca ben senin görüşüne saygı duyduğumu yazmışım ısrarla insanları “yola getirme” çabanız yüzünden zaten pek çok insan dinden soğuyor.
kafasına göre "ben böyle anladım ayeti diyip istediğim gibi örtünürüm" gibi talihsiz fikirlere sahip olanları göstermiş başlıktır.islamiyette 1)kuran 2)sünnet 3)kıyas 4)icma şeklinde hüküm verilir.tesettür konusuna gelirsek peygamber efendimiz zamanında kadınların başlarını da örttüğü bilinen bir gerçek.artı tüm islam alimleri baş örtüsünün farz olduğu konusunda hemfikir,bu konuda bir tereddüt yok.dolayısıyla hala daha ben örterim isteyen örtmez gibi bir fikir olamaz,olmamalı
hepimiz gibi öncelikle insandır. kimi zaman nefsani arzularına yenilir. mesela ben de yeterince yeniliyorum nefsani arzularıma ve kafamı kapatmıyorum, tesettüre girmiyorum. başka bir müslüman faizle ev-araba kredisi çekiyor, başka birisi gıybet ediyor, çoğumuz namazları kaçırıyor, kılmıyoruz.
şunu söylemek istiyorum, allah'ın koyduğu bazı kurallar allah ve kul arasındadır, bazıları ise toplumu düzeltmeye yöneliktir. ben tesettürü allah ile kul arasındaki kurallardan biri olarak görüyorum. ancak burada önemli yerlerden biri de şu bence, islamdaki örtünme adabı bellidir, baş örtüsü zaten farzdır. öncelikle bunu bilmek ve günah işlediğini farkında olmak gerekir. islamda böyle bir şey yok diyerek kendini temize çıkartmaya çalışmak hatadır, yanlışa yanlış elbette denmelidir. müslüman insanlar ellerinden geldiğince, nefsani duygularını dizginleyebildiği ölçüde bu kurallara uymaya çalışır. ben başı açık bir kadın olarak kapalı bir kadını kafasının önündeki saçları örtmediği, tayt giydiği için kınayamam. kimse mükemmel bir müslüman olmadığı için de bu kimseye düşmez, kaldı ki mükemmel olsalar dahi düşmez çünkü ''benim dinim bana, senin dinin sanadır.'' gerçekten kolay bir olay değil tam anlamıyla kapanmak. olayın islam'a göre yanlış olduğu zaten apaçık ortadadır, bu durumda bana ve diğer herkese düşen kendine bakmaktır.
bu durumu yargılamıyorum dediğim gibi ama sebeplerini düşünecek olursam bazı insanların din değil de, kültür sebebiyle kapandığı da olabilecek nedenler arasında. mesela bir arkadaşım memleketinde kadınların çoğunun tesettürlü olduğunu söylemişti, böyle bir ortamda yetişmiş ve saçları kapatmayı bir gelenek olarak algılamış kişilerin de olabileceğini düşünüyorum kendimce. veya dediğim gibi moda olduğunu, arkadaşlarında olduğunu görüp bunlara özenip yapmak isteyenler olabilir. ne olursa olsun kendi açımdan bakarsam, benden bir adım önde insanlardır. allah beni, onları ve isteyen herkesi doğru yola iletir umarım, temennilerim bu yöndedir. sürçi lisan ettiysem affola, saygılar sevgiler efendim.
beni de fazlasıyla rahatsız eden bir durum. her çevreden arkadaşı olan biriyim ve insanların yaşam şekillerine, inançlarına saygı duyarım. mini etekli bir arkadaşıma eteğini çok yakıştırıp iltifat edebilirim asla kötü gözle bakmam veya kolundaki dövmesini çok beğenirim bununla ilgili konuşabilirim. ama tesettürlü bir kızın yüzünde badana gibi makyaj görmeye, başörtüsünden fırlayan saçlarına tahammül edemiyorum. eğer tesettüre girmeye karar verilmişse "ben müslüman bir kızım, inancımdan ötürü bu kararı aldım, ben kendimi, dilimi, gözümü muhafaza ediyorum bana ona göre yaklaşın" demektir. bu da asla kötü bir şey değildir ne eve kapanması gerekir ne cahil kalması ne de çoğu şeyden mahrum kalması. sadece inancının getirdiği bir duruştur, sınırları ve kuralları bellidir.
yine toplumda kendi meselesi olmayan erkeklerin ustaca ahkam kestiği durum.

bence konuşulabilecek bir durum fakat bunu içindeki kini boşaltmak amaçlı değil.

bana göre de bir insan kapanıyorsa madem onu ne için yaptığını bilmeli, bu hayatın bir çok alanında benim için öyle yaptığın işi iyi yap, doğru yap.

o kişi eğer bunu uygulamıyorsa ise o kişiye kinlenmek ya da kötü bakmak yerine (bunun nedeni onun saçmalığı için kendinizi üzmeye gerek yok) o kişiyle muhatap olmamak.

ben bunun hakkında 'yarı kapalı' lafını duyunca son şokumu geçirmiş, artık din diye bir şey kalmadığını; işine göre kullanıp kendinden olmadığını kafir ve düşman bellediğini kavradım.

önce temel etik kurallarını, sonra görgü kurallarını öğrenip, toplum içinde nasıl davranacağını öğrensin şu insanlar ondan sonra hallederiz kıyafet işini yeter bence.
bakın çok güzel bir cümle var seksen milyon insan söylese şunu daha güzel ve yaşanılır bir ülke olacak türkiye: " bana ne aq"
bu kadar.
bak bu başlığı gördüm ve biraz sinirlendim sana sözlük, sen de mi diğer sözlükler gibi insanların hayatına müdahele eden, rencide etmeye çalışan ve her şeyi eleştiren bi sözlüksün? bi daha yapma lütfen olur mu, bırak isteyen istediği şekilde giyinsin, yaşasın. eğer onlara tanıdığın bu özgürlük senin sınırlarını aşmaya başlarsa, yani rahatsız olursan cidden, o tarz konularda yapabilirsin savunmanı-eleştirini. ama bi daha böyle boş konularla çıkma karşıma sözlük
kim mükemmel? mükemmel olan zaten uğraşmaz bununla. onun için etrafı boklamaktan uzaklaşıp kendimize bakalım önce. bu konuya sadece şundan dolayı dikkat ederim:acaba temsil ettiği inancı dışarı yanlış mı gösteriyor ya da başörtüsüne olan saygıyı azaltıyor mu?
aslında başörtüsü sadece bir inancı temsil etmediği için kimseyi ilgilendirmemesi gereken kızlardır. 90'lara kadar türban kadınlar tarafından-yani sadece inanç için değil- bir aksesuar olarak kullanılırdı. daha sonra hortlayan türban yasağıyla insanlar kutuplaştı ve türban kullananlar ve kullanmayanlar uç noktalarda davranmaya başladı. günümüzdeyse insan haklarına tecavüz olan bu saçma yasak olmadığı için tekrar başörtüsünü sadece dini sebeblerle değil, aksesuar olarak kullananlar peyda oldu. o yüzdençok da şey yapmamak lazım
(bkz: herkesin hayatına kimse karışamaz)
  • /
  • 2

içerik kuralları - iletişim