türkiye'de ucuz olup avrupa'da pahalı olan şeyler

köy peyniri, çay, meyve sebze diye duyumlara sahibiz.
giyim pahalı bir kere. keza taze meyve sebze de öyle, ama bulunduğunuz ülkeye göre değişiyor.
düz mantıkla bakarsan
trde benzin 5 lira asgari ücret 1300 tl
almanyada benzin 1.30 euro saatlik çalışma ücreti 8.5 euro aya vurursak en kötü ihtimalle 1.800 euro yani 5600 tl eder

fiyat karşılaştırması yaparken o ülkenin tabanındaki bireylerin alım gücü de hesaba katılmalıdır yoksa çok afaki kalıyor kıyaslamalar
su arkadaşlar. gözüne yandığım normal pet şişe su. hem pahalı hem de kimi ecnebi memleketlerinde sadece su diye isteyince maden suyu getiriyolar paranla bile alamıyosun öyle kıymetli asjfkdksfj
yararlı olabileceğine inandığım bi not: almanyada normal su istiyosanız "ein stilles wasser bitte" demeniz gerekiyo nasıl mı diyeceksiniz: "ayn şitilles vassağr bitte"
yani "bir durgun su lütfen". teallaaaam
asdkfksksk
meyve sebze diye duymuştum
birçok ülkeyi gezmiş olarak söyleyebilirm ki türkiye avrupalılara göre ucuz bir ülke.
ama avrupa biz türklere göre çok pahalı.
mesela en basitinden tavuk döner,
trde 5 lira = 1.25 euro, avrupada 5 euro diyelim
türkiyede asgari ücret 1400 lira, 280 tane döner alabilirsin.
ama berlinin kreuzberginde yaşayan işsiz 1000 euro = 4000 lira alıp, 800 tane döner alabilir.
anlayacağınız her şey alım gücüyle alakalı
  • /
  • 2

içerik kuralları - iletişim